fredag den 27. februar 2015

Skördefest 2015


Betina Huber/Fem frågor

Betina Huber: VERNUS 2015 / Vernissage sön 1 Mars med Adam Hedin

1.Hur hade ni det under Skördefesten förra året?
Veckan innan sista årets skördefest var hektisk, då jag både var involverad i Recyckling Amor-(Adam Hedin´s plast/konst projekt) och invigningen av en ny galleri-del och vår gemensamma utställning på Galleri i Fågelform i Kastlösa. Ändå blev skördefesten lyckad och det var jättetrevligt att se både nya samt bekanta ansikten.

2. Händer det något nytt på ert företag under 2015?
2015 blir för min del ett år med fokus på nya material och nya samarbete med folk med hjärtat på rätt ställe! Det finns redan så mycket material för nya projekt, fast vi får se hur det utvecklas sig framöver. Söndagen den 1 mars har jag invigning på ”Vernus 2015 ”i The Glass BOX Mörbylånga tillsammans med Adam Hedin. Detta blir startskottet för årets utställningar i Sverige och Danmark. Det är jätteroligt att få visa det sista nya på hemmaplan först.

3. Är det något speciellt som ni vill lyfta fram som är viktigt för ert företag?
I år det min nya hemsida och webb-shop( http://www.betinahuber.com/ ) för mina unika smycken i glas, silver och halvädelstenar. Känns så roligt att nå ut till flera kunder. Speciellt när det är utländska kunder som handlar.Sedan ser jag mycket fram emot att få ställa ut med Mona Hedin , textilkonstnärinna. just för att jag själv inspireras av textila mönster och rörelser, till mitt eget uttryck på glasyta. Två total olika konstformer fast med många likheter. Två kvinnor från Öland och med ett nordiskt tema, kommer att bli fint på Galleri Sjöhästen i Nyköping till april. Hjärtligt välkomna.

4. Har något nytt att berätta som ni planerar för Skördefesten 2015?Redan nu har jag startat ett väldigt annorlunda samarbete, som kommer invigas på själva konstnatten 2015! Platsen är inte spikad än, men det kan bli på ett eller flera ställen. det får bli en överraskning.  Så det känns kul redan nu att få jobba på ett nytt sätt.Det är svårt att inte kunna prata mer om det än.

5. Vecka 19 är det dags för Öland Spirar. Kommer ni att vara med med någon aktivitet eller ha öppet då?
Jag kommer att ha öppet hela helgen som vanligt under Öland Spirar , mellan kl 10-16. Spiran  ligger innan Södra Ölands Konstrunda och därför finns där mycket att få klart. Så titta gärna in och se vårens nya smycke kollektion samt nya alster i galleriet. Välkomna.

http://www.skordefest.nu/reportage/bettina-huberfem-fragor/ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar